Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady korzystania z usług kosmetycznych świadczonych w Salonie Kosmetycznym „RUMI” Zatrzymaj Piękno przy ul Pogodnej 4c lok. u6 w Białymstoku, zwanego dalej „Salonem”.
Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do dowolnego zabiegu kosmetycznego, zwanego dalej „Zabiegiem”.
Przystąpienie do Zabiegu jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu. Każdy Klient ma obowiązek stosować się do jego postanowień od momentu wyrażenia zgody na Zabieg aż do jego zakończenia.
Niniejszy regulamin nie jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i dotyczy wyłącznie usług świadczonych stacjonarnie.
§ 2 Klienci
Klientem Salonu może być pełnoletnia osoba fizyczna.
Dopuszcza się korzystanie z Zabiegów przez osoby niepełnoletnie, za pisemną zgodą opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego. Pracownik Salonu jest uprawniony do żądania przedłożenia stosownej zgody oraz do odmowy wykonania Zabiegu w przypadku braku zgody lub odmowy jej wyrażenia.
§ 3 Pracownicy
Pracownicy Salonu są odpowiednio przeszkoleni do pracy na zajmowanym przez nich stanowisku, jak również posiadają wszelkie wymagane certyfikaty, atesty i zezwolenia na pracę w charakterze odpowiadającym ich stanowisku.
Pracownik Salonu, przez przystąpieniem do Zabiegu, obowiązany jest sprawdzić stan swojego stanowiska pracy i zadbania o posiadanie zapasu materiałów jednorazowych i ochronnych oraz wysterylizowanych narzędzi.
Pracownik Salonu, przed przystąpieniem do Zabiegu, jest obowiązany do dokonania dezynfekcji stanowiska, rąk i przedramion do wysokości łokci oraz narzędzi wielokrotnego użytku. Te same czynności pracownik wykonuje w czasie Zabiegu, jeśli przerywa jego ciągłość oraz po zakończeniu Zabiegu.
Pracownicy Salonu zobowiązani są utrzymać dłonie i paznokcie w takim stanie, aby zminimalizować ryzyko zadrapań i skaleczeń.
Pracownicy Salonu są zobowiązani do upięcia włosów, tak by zminimalizować ryzyko przedostania się ich w obszar wykonywania Zabiegu.
Pracownicy Salonu są zobowiązani do przestrzegania przepisów BHP i ppoż.
Wszelkie odstępstwa od powyższych zasad Klienci powinni niezwłocznie zgłosić właścicielowi Salonu.
§ 4 Higiena i bezpieczeństwo
Powierzchnie płaskie oraz inne elementy wyposażenia Salonu, z którymi Klient nie ma bezpośredniego kontaktu podczas Zabiegu, są dezynfekowane lub sterylizowane co najmniej raz dziennie.
Salon posiada własny autoklaw do sterylizacji narzędzi.
Wszystkie produkty techniczne, które wykorzystuje Salon, są ściśle przeznaczone do oferowanych zabiegów, zaś artykuły jednorazowe są sterylne.
Pracownicy Salonu są zobowiązani do wykonywania systematycznych badań zdrowotnych w celu wyeliminowania wszelkich chorób, infekcji, schorzeń i dolegliwości, które mogłyby narazić Klientów na uszczerbek na zdrowiu lub przenieść się na Klientów.
Pracownicy Salonu z otwartymi ranami i skaleczeniami lub sączącymi się zmianami skórnymi, niedającymi się właściwie zabezpieczyć przed kontaktem z ciałem Klienta, są wyłączani od świadczenia usług kosmetycznych do czasu całkowitego usunięcia powyższych odstępstw.
W przypadku niezamierzonego (niezwiązanego z planowanym przebiegiem zabiegu) naruszenia powłok ciała Klienta podczas Zabiegu, Zabieg jest natychmiastowo przerywany, a miejsce zranienia jest niezwłocznie myte, dezynfekowane i opatrywane stosownie do skali zranienia. Jeżeli do uszkodzenia doszło z wyłącznej winy pracownika Salonu, zabieg jest dokańczany w dogodnym dla Klienta terminie, bez dodatkowej opłaty, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i wyłącznie po całkowitym wyleczeniu. W pozostałych przypadkach (w tym samookaleczeniu Klientki/ta) zakres i termin ustalane są indywidualnie.
W Salonie mają zastosowanie wyłącznie preparaty do dezynfekcji dopuszczone do użytku w gabinecie kosmetycznym.
§5. Świadczenie usług kosmetycznych
Salon oferuje pakiety usług z zakresu kosmetologii estetycznej, kosmetologii stosowanej, makijażu permanentnego brwi, stylizacji rzęs, zabiegów na twarz/ciało (manualnych i z wykorzystaniem maszyn), konsultacji kosmetycznych, możliwość zakupu bonów upominkowych, pakietów zabiegowych i innych usług. Aktualna oferta zamieszczana jest na stronie internetowej salonu: www.rumiuroda.pl.
Przed przystąpieniem do Zabiegu, Pracownik przeprowadza z Klientem wywiad w celu ustalenia czy na stan zdrowia Klienta, przebyte lub obecne choroby, jak również tryb życia, nie stanowią przeciwwskazań do odbycia Zabiegu lub nie stwarzają ryzyka wystąpienia skutków ubocznych oraz w celu ustalenia zaleceń pozabiegowych.
Udostępnienie danych osobowych przez Klientów jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych przez „RUMI” Martyna Mierzwińska, z siedzibą przy ul. Pogodnej 4c lok. u6 w Białymstoku, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (DZ.U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
Każdy Klient jest zaznajamiany z przeciwwskazaniami, skutkami ubocznymi i zaleceniami pozabiegowymi, a przystępując do Zabiegu je akceptuje. W przypadku poważniejszych Zabiegów, Pracownik ma prawo odebrać w tym przedmiocie pisemną zgodę na wykonanie Zabiegu lub odmówić wykonania Zabiegu przy braku woli złożenia takiego oświadczenia przez Klienta.
Klienci, przed rozpoczęciem Zabiegu, mają obowiązek powiadomienia Pracownika o wszelkich dolegliwościach i przeciwwskazaniach, które mogą wpłynąć na przebieg Zabiegu, w szczególności o: chorobach serca, używaniu rozrusznika serca, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce i innych chorobach zakaźnych, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach lub wkładkach (np. domacicznych), przyjmowaniu leków zmniejszających krzepliwość krwi oraz niestandardowych reakcjach na widok krwi lub przerwanej ciągłości tkanek ciała.
Każdorazowo, gdy Zabieg nie jest wykonany w serii, w której odstępy między kolejnymi Zabiegami wynoszą maksymalnie 7 dni lub przed rozpoczęciem kolejnej serii, która następuje po okresie dłuższym niż 14 dni, Klient winien potwierdzić aktualność wywiadu i przekazanych informacji.
Klient jest obowiązany do nieposiadania w czasie Zabiegu jakiejkolwiek biżuterii. Wszelkie kosztowności winny być przechowywane przez Klienta na jego odpowiedzialność.
Klienci zobowiązani są do natychmiastowego poinformowania Pracownika o pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania Zabiegu.
W razie wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa przeprowadzenia Zabiegu, Pracownik może odmówić jego przeprowadzenia.
Pracownik ma prawo odmówić przeprowadzenia Zabiegu także w przypadku, gdy stwierdzi pozostawanie Klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
Brak akceptacji Regulaminu jest jednoznaczny z rezygnacją z usługi.
§ 6 Płatności
Klient jest obowiązany do zapłaty za wykonane usługi kosmetyczne. Cennik Zabiegów jest dostępny w Salonie oraz na stronie internetowej Salonu: www.rumiuroda.pl.
Ceny zawarte w Cenniku oraz na stronie internetowej, mogą ulec zmianie. Nie dotyczy to wcześniej zakupionych karnetów, pakietów i bonów upominkowych. W przypadku zmiany Cennika, Klient zostanie o tym poinformowany przed wykonaniem Zabiegu.
Promocje nie łączą się z innymi promocjami i rabatami, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
Czas trwania promocji oraz rodzaj zabiegów objętych promocją w danym okresie, określany jest przez Salon. Wszystkie powyższe informacje podane są każdorazowo w aktualnej promocji Salonu.
W Salonie dostępne są Karnety i Bony upominkowe, płatne z góry, uprawniające do skorzystania z określonej liczby Zabiegów w określonym czasie. Karnet/Bon zakupiony w Salonie należy wykorzystać w ciągu 3 miesięcy od dnia zakupu.
Vouchery na wizyty można wykorzystać tylko na wybrany zabieg określony na voucherach, w wyznaczonym czasie. Czas ważności vouchera to 3 miesiące od dnia zakupu.
Przekładanie lub odwoływanie wizyty z ważnym bonem upominkowym/voucherem/karnetem powinno nastąpić co najmniej na 24h przed zaplanowaną wizytą w Salonie.
Jeżeli osoba dysponująca bonem upominkowym/voucherem/karnetem nie przyjdzie na umówioną godzinę i nie powiadomi o swojej nieobecności we wskazanym wyżej czasie, Salon potraktuje to jako usługę zrealizowaną.
Bon upominkowy/voucher jest wypisywany dla konkretnej osoby, na określoną kwotę lub na konkretnie wybrane zabiegi.
W przypadku zagubienia, utraty, zniszczenia bonów, voucherów, karnetów Salon nie ponosi za to odpowiedzialności, ani nie przewiduje rekompensaty.
Salon nie ponosi odpowiedzialności, ani nie przewiduje rekompensaty w przypadku braku akceptacji Regulaminu Salonu przez osobę obdarowaną bonem, voucherem lub karnetem.
Bony, vouchery, karnety po dacie ważności nie będą realizowane.
Nie dopuszcza się możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione bony, vouchery, karnety. Istnieje możliwość ich zamiany na inne usługi dostępne w Salonie do wysokości kwoty określonej na bonie, voucherze, karnecie.
Realizacja otrzymanych rabatów, bonów, karnetów oraz zakup usługi stanowi potwierdzenie, że Klient akceptuje warunki zawarte w niniejszym Regulaminie.
Salon zastrzega sobie prawo do przeprowadzania czasowych promocji na Zabiegi świadczone w Salonie. Skorzystanie z obniżonej ceny lub promocyjnej oferty może być obwarowane odrębnymi zasadami, które zostaną podane do publicznej wiadomości. Z tytułu promocji Klientom, którzy zapłacili pełną cenę Zabiegu nie przysługują żadne roszczenia.
W Salonie udostępnia się następujące sposoby zapłaty: płatność gotówką w kasie, płatność kartą płatniczą w terminalu, płatność BLIK oraz płatności przelewem na konto bankowe o numerze: 50 1050 1025 1000 0097 0978 8138.
§ 7 Odpowiedzialność
Niezastosowanie się Klienta do postanowień Regulaminu lub złożenie nieprawdziwych oświadczeń w przedmiocie swojego stanu zdrowia i przeciwwskazań lub w wywiadzie, skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonany Zabieg.
Salon nie odpowiada za niezadowolenie Klienta z efektu końcowego Zabiegu, wynikającego z subiektywnych odczuć. Zabiegi są wykonywane w sposób profesjonalny, zgodny ze sztuką, a każdy Klient jest poinformowany o tym, że efekty Zabiegu są uwarunkowane indywidualnie i mogą nie być w pełni satysfakcjonujące.
Za wszelkie uszkodzenia wyposażenia Salonu Klienci odpowiadają bez ograniczeń. Za uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiadają ich ustawowi przedstawiciele.
Salon nie ponosi odpowiedzialności za okrycia wierzchnie pozostawione w Salonie. Salon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek rzeczy pozostawione w okryciu wierzchnim w szczególności rzeczy wartościowe, torby, plecaki i torebki, które Klient powinien zatrzymać przy sobie.
§ 8 Rezerwacje
Klient powinien uprzednio umówić osobiście, telefonicznie lub mailowo termin wykonania Zabiegu w Salonie.
Na zarezerwowane Zabiegi należy się zgłosić najpóźniej na 5 minut przed umówioną godziną. Salon ma prawo do niewykonania Zabiegu na rzecz Klienta, który pojawi się z opóźnieniem przekraczającym 10 minut.
Niezależnie od powyższego, za wyraźną zgodą Klienta, Zabieg może zostać wykonany nawet mimo spóźnienia, z zastrzeżeniem, że poszczególne etapy Zabiegu zostaną skrócone wedle uznania Pracownika (wykonane w niepełnym wymiarze), z wyjątkiem etapów, które mają określony, minimalny czas trwania. Za tak wykonany Zabieg należy się cena w pełnej wysokości.
W przypadku opóźnienia się Zabiegu z przyczyn leżących po stronie Salonu, w tym Pracownika, żaden z etapów Zabiegu nie zostanie skrócony.
Salon zastrzega sobie prawo do odwołania terminu Zabiegu do 24 godzin przed jego zaplanowanym rozpoczęciem. Salon jednocześnie uzgodni z Klientem nowy termin Zabiegu.
Pierwszeństwo w ustaleniu terminu wykonania Zabiegu mają Klienci, którzy dokonali rezerwacji.
§ 9 Nieobecności i odwoływanie wizyt
Nieprzystąpienie do Zabiegu w umówionym terminie lub odwołanie terminu na mniej niż 24 godziny przed jego rozpoczęciem, uprawnia Salon do naliczenia bezzwrotnej opłaty w wysokości do 25% wartości umówionych usług.
Klient może zostać również obciążony powyższą opłatą, jeśli spóźni się nadmiernie na umówioną wizytę i nie będzie możliwości wykonania usługi w pozostałym czasie.
W każdym przypadku decyzja, czy opłata zostanie naliczona, jest indywidualnie rozpatrywana przez właściciela Salonu.
§ 10 Reklamacje
Klient ma prawo do złożenia reklamacji co do sposobu wykonania Zabiegu lub jego efektów w terminie 5 dni roboczych od wykonania Zabiegu lub wystąpienia efektów niepożądanych.
Reklamację składa się w formie pisemnej.
Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni.
W przypadku uznania reklamacji, Salon może zaproponować nieodpłatne ponowne wykonanie/poprawienie Zabiegu. Nie ma możliwości zwrotu ceny za reklamowaną usługę.
W przypadku kwestionowania Zabiegu zaraz po jego wykonaniu, Klient nie jest zwolniony z zapłaty za wykonaną usługę. Ma prawo do złożenia reklamacji na zasadach określonych powyżej.
§ 11 Pozostałe postanowienia
Na terenie Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych oraz innego rodzaju używek i środków odurzających, jak również zakaz spożywania napojów alkoholowych.
W przypadku pojawienia się Klienta pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających pracownicy Salonu mają prawo odmówić wykonania umówionego Zabiegu.
Wszystkie osoby znajdujące się na terenie Salonu zobowiązane są do przestrzegania niniejszego Regulaminu i stosowania się do sugestii Pracowników.
§ 12 Postanowienia końcowe
Klient ma prawo wglądu do Regulaminu, Cennika i Certyfikatów, na jakie powołuje się Salon lub Pracownicy.
Salon zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. Nowe postanowienia są wiążące od momentu ich opublikowania w Salonie.
Wszelkie spory wynikające ze świadczonych usług kosmetycznych winny być w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie.
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 10.04.2025 do odwołania.